Festmenuer

Lad jer inspirere af vores menuforslag i tre forskellige kategorier.

Vælg det, som passer til jeres fest:

  • 3-rettersmenu
  • Brunchbuffet
  • Frokostbuffet
  • Aftenbuffet
  • Natmad
  • Drikkevarer

Fødevareallergi
Skulle nogle af jeres gæster lide af fødevareallergi, så giver vi dem den bedste madoplevelse uanset hvad. Vores køkken er vant til at tage hånd om alle slags allergier, så det skal I ikke bekymre jer om. Informer os blot, når vi gennemgår programmet for jeres fest.

Husk, at vi også leverer mad ud af huset

Vi kan meget mere, end I tror!

Vi har catering, cocktailbar og takeaway og klarer også sagtens streetfood, hvis I ønsker det. Det er blot at give os et kald og fortælle om jeres ønsker.
Vi kan også komme ud til jeres fest og stå for mad, servering og bordopdækning.
Der er ingen grænser for det, vi kan hjælpe jer med. Vi sørger for DJ og musik, foodtruck, cocktails, vin, mad og et serviceminded personale.

Ring til os allerede i dag og hør nærmere om de mange spændende løsninger.
Vi sidder klar til at hjælpe på telefon 7625 7200.

Fest med morgenmad

Når I holder jeres fest på OPUS, får I selvfølgelig også en dejlig morgenmad dagen efter. Vi har en lækker morgenmadsbuffet med alt, hvad hjertet kan begære, som I frit kan benytte jer af. Såfremt der er flere af jeres gæster, der overnatter, og I ønsker at få morgenmaden serveret i et separat lokale, så kan det også lade sig gøre.
Kontakt os og hør om alle mulighederne.
Ring på telefon 7625 7200.

Firmafest

OPUS er et designhotel i Horsens med en skøn udsigt til naturreservatet Nørrestrand. Hotellet ligger både tæt på naturen og Horsens by. Vi har topmoderne hotel- og konferencefaciliteter, og overalt er der en storslået skandinavisk arkitektur.

Det er et meget lyst hotel med enorme vinduespartier i vægge, tag, glasdøre og glaselevatorer.
Der kommer flere og flere typer fester til, når vi taler om firmafester.
Der var engang, hvor julefrokosten var årets højdepunkt. Men nu findes der sommerfester i alle afskygninger, fejringer og fester i mange anledninger. Og vi holder dem alle. Tag en snak med os.

Vi kan meget mere, end I tror – både i vores eget hus, men også uden for huset. Tag fat i os. Vi vil elske at skabe rammerne – eller måske endda nedbryde rammer for at skabe den fest, I vil huske i mange år.

Kontakt os, og hør nærmere.

Læs mere om vores firmafester

Festlokaler

OPUS leverer de perfekte rammer – lige fra den intime familiefrokost til den helt store fest med sceneoptræden og musik. Vores priser gælder for selskaber på 20 til 300 gæster, og lokalerne kan kombineres på utallige måder.

Gastronomi

OPUS´s råvarer opfylder de højeste kvalitetskrav, og med passion for madlavning sætter vores køkken en ære i at tilberede dem, så smagen bliver raffineret og præsenterer sig flot. Bageren fra Munkebjerg Hotel forsyner os med velduftende, friske og hjemmebagte brød og boller – bagt ud fra vores helt egne opskrifter.

10 tips, der gør din fest til et hit

1) Fortæl os om dine forventninger

Jo bedre vi kender dine ønsker og forventninger, jo bedre forudsætninger har vi får at skabe de helt rigtige  rammer for lige præcis din fest. Skal det være et bryllup med fuld musik og danseglade gæster eller en mere afdæmpet 70-års fødselsdag, hvor I bare vil nyde maden, stemningen og hinandens selskab?

Vi ser meget frem at snakke din fest grundigt igennem med dig, så vi sammen sikrer, at den bliver noget helt særligt.

2) Invitér tidligt

Send dine invitationer afsted i god tid – det øger sandsynligheden for, at de gæster, du vil feste og fejre med, også kommer til festen.

Vi anbefaler, at du sender indbydelser ud senest tre måneder før festen. Det forbedrer samtidig vores muligheder for at give dig de rammer, der præcist matcher din fest, og det sikrer dig muligheden for at reservere værelser til dine overnattende gæster.

3) Husk toastmaster

Er dit selskab på over 20 personer, anbefaler vi, at du vælger en toastmaster.

Med en veloplagt toastmaster kan du som vært i højere grad slappe af, nyde selskabet og være der for dine glade gæster. Toastmasteren binder i samarbejde med os aftenen sammen og sørger for et behageligt flow med tid til at nyde stemningen, den lækre mad og de gode vine – og sikrer samtidig, at taler, sange og rygepauser bliver placeret på de helt rigtige tidspunkter.

4) Runde borde eller E-form?

Måske overvejer du, om du skal vælge runde borde eller bordoptilling i E-form?

Medmindre du har et stort ønske om bordopstilling i E-form, anbefaler vi runde borde.

Vores erfaring er, at de giver et mere behageligt lydniveau i festlokalet, og at runde borde derudover gør det mere naturligt for dig som vært at bevæge dig rundt i lokalet og hygge om dine gæster.

5) Buffet eller servering?

Vi anbefaler, at du lader svaret på, om buffet eller servering er det optimale for dit selskab, afgøre af hvilken type fest, du ønsker.

Skal din fest være afslappet og uhøjtidelig, anbefaler vi buffet. Her skal dit selskab i ringere grad  følge en tidsplan, for retterne holdes lune under varmelamper. I har samtidig gode muligheder for benstræk og en lille munter snak med gæster fra andre borde, når I mødes om buffetens mange, lækre retter.

Ønsker du derimod en mere klassisk, traditionel fest og sætter pris på at blive betjent ved bordet, glæder vores professionelle tjenere sig til at servere veltilberedte retter for dig.

6) Ad libitum eller efter forbrug?

Når det gælder vin og andre drikkevarer, anbefaler vi, at vi laver aftale om, at dine gæster kan hæve glasset ad libitum, hvis din fest er et bryllup eller et andet helaftensarrangement. Så kan kan du nyde din fest i vished om, at dine gæsterne hele aftenen kan få noget i glasset, uden at regningen vokser.

Er din fest derimod en konfirmation, en 70-års fødselsdag eller andre dagsarrangementer, hvor dine gæster skal køre hjem, anbefaler vi afregning efter forbrug.

7) Menukort eller præsenteret menu?

Hvis du har valgt en spændende buffet til din fest, anbefaler vi et menukort ved hver kuvert. Det giver dine gæster et inspirerende overblik over alle fristelserne og kan også hjælpe til klarhed over de forskellige retter på tallerkenen efter turene til buffeten.

Forkæler du derimod selskabet med en af vores klassiske, tre-retters menuer, anbefaler vi, at vores dygtige personale præsenterer retterne. Det bidrager til stemningen og giver festen lidt ekstra swung.

8) Vælg musik du kender

Den rigtige musiker kan virkeligt løfte stemningen til din fest, så det har stor betydning, hvem der trakterer dine gæster med toner og sang. Musiksmag er samtidig en meget individuel sag, så vi anbefaler, at du vælger en musiker, du selv har oplevet. Så er du sikker på, at du får musik, som harmonerer med dine gæster og din fest.

9) Fortæl os om hensyn, vi skal tage

Hvis nogle blandt dine gæster for eksempel er allergikere, veganere eller vegetarer, så fortæl os det – så sørger vi selvfølgelig for, at der også er lækker mad, der passer til deres præferencer.

Vi laver naturligvis også gerne appetitlige børnemenuer til selskabets yngste, hvis I ønsker det. Derfor anbefaler vi, at du inden snakken med os ovevejer, om dine nogle af dine gæster har særlige behov eller ønsker. Hvis det er tilfældet, vil vi med glæde imødekomme dem.

10) Blomster

Blomster løfter et i forvejen flot, festdækket bord, og ønsker du blomsterudsmykning, anbefaler vi Hotel Opus´ egen, superdygtige blomsterdame.

Fortæl os blot hvilke farver blomster, du ønsker, så skaber hun smukke, festlige borde, hvor alt matcher hinanden: Blomster, duge, servietter, bord- og menukort.

Sådan giver hun dine fest-borde et helstøbt og elegant udtryk.

BLOMSTER

Vores egen blomsterdekoratør, Susanne, designer de smukke og kreative blomsterdekorationer, der pryder bordene til jeres fest. Ud over blomster inkluderer festerne hos os også et separat lokale, bordopdækning med duge, stofservietter og levende lys – alt sammen i overensstemmelse med jeres ønsker til farver. På den måde bliver jeres fest helt jeres egen.

Bliv klar til fest på Opus

Gitte Søndergaard

Receptionschef +45 7625 7206 E-mail: gs@hotelopushorsens.dk

Helge Jarland

Restaurant souschef E-mail: hj@hotelopushorsens.dk

Jeanette Alenbæk

Restaurant souschef +45 7625 7200 E-mail: hj@hotelopushorsens.dk